*offizielles deutsches flaskmpeg & dvdtoogm board*
Registrierung Kalender Mitgliederliste Teammitglieder Suche Häufig gestellte Fragen FlaskChat Zur Startseite

*offizielles deutsches flaskmpeg & dvdtoogm board* » *codecs* » Xvid 1.2er updates » Hallo Gast [Anmelden|Registrieren]
Letzter Beitrag | Erster ungelesener Beitrag Druckvorschau | An Freund senden | Thema zu Favoriten hinzufügen
Neues Thema erstellen Antwort erstellen
Zum Ende der Seite springen Xvid 1.2er updates
Autor
Beitrag « Vorheriges Thema | Nächstes Thema »
Selur
spamming old Newbie


images/avatars/avatar-173.png

Dabei seit: 13.03.2002
Beiträge: 10.933

Xvid 1.2er updates Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Xvid 1.1 final ist draußen,...

Zitat:
This is XviD 1.1.0 release.

This release is the long awaited 1.1.0. It is mostly API compatible with the previous stable release as we dropped support for reduced resolution coding. If your application didn't use that feature then the upgrade is totally compatible.

Changes since 1.0.3:

* xvidcore:
o Improved Low bitrate quality.
o Improved VBV support
o Rate-Distortion mode decision for bvops
o New postprocessing functions, brightness and deringing
o New PowerPC port by Christoph Naegeli
o Brand new amd64 Linux 64bit port by Andre Werthmann
o Various decoder and encoder speedups
o A few bugs squashed
* VFW frontend
o Mingw/CygWin support
o Various small improvements
o A few bugs squashed
* DShow frontend
o Mingw/CygWin support
o Support for brightness control
o Various small improvements
o A few bugs squashed


Changes since 1.1.0-beta2:

* xvidcore
o Field interlaced decoding
o IEEE-1180 compliant SSE2 iDCT (disabled for safety)
o Fixed misaligned reads on RISC platforms such as ARM
o Completed GCC 4.0 support
o Export only public API on GNU/Linux and Solaris
o Work on the example apps. Support for AVS input in xvid_encraw
* VFW frontend
o Small updates
* DShow frontend
o Additional fourcc support

Quelle: www.xvid.org

in den Thread hier kommen dann immer die Updates des 1.2er Zweiges. smile

Cu Selur

Ps.: 1.1final build gibt's bei Koepi:
http://www.koepi.org/xvid.shtml

__________________
Hybrid
30.12.2005 20:56 Beiträge von Selur suchen Nehmen Sie Selur in Ihre Freundesliste auf
Selur
spamming old Newbie


images/avatars/avatar-173.png

Dabei seit: 13.03.2002
Beiträge: 10.933

Themenstarter Thema begonnen von Selur
Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Zitat:
XviD-1.2.-127-07012006.exe (630kb)
Changelog to XviD-1.1:
- {xvidcore} Experimental SMP support (2 threads hardcoded).
Patch for P- and B-frames from sysKin applied by hand.
- {xvidcore} Trellis improvements (according to sysKin).
- {xvidcore} Bumped bitstream version to 42, you never know (41 is XviD-1.1.0-final).

Quelle: http://www.koepi.org/xvid.shtml

Cu Selur

__________________
Hybrid
08.01.2006 12:16 Beiträge von Selur suchen Nehmen Sie Selur in Ihre Freundesliste auf
Selur
spamming old Newbie


images/avatars/avatar-173.png

Dabei seit: 13.03.2002
Beiträge: 10.933

Themenstarter Thema begonnen von Selur
Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Zitat:
So, here we go:
What happened: Multithreaded XviD code is now committed to CVS. From now on, all "xvid head" or "xvid 1.2.x" versions have it.

What does it mean: If you have a multi-core, multi-CPU or just Hyperthreaded system, you get more speed by using new multithreaded capabilities. If not, you can ignore them completely. In fact you are recommended to ignore them. Everything below only applies for number of threads > 0, for equal zero there's no difference from before.

How to use it: In VfW, the number of threads can be changed by clicking on Other Options at the bottom. When using xvid_encraw, use -threads parameter. You need a new xvid_encraw for that (compiled today or later). In general, use number of threads equal to your number of cores. You can make your own measurments though - for example, fast first pass seems to be a bit *faster* on just one thread... But all that depends on your setup, settings, complexity of avisynth script etc.

Is quality lower: No, resulting file is (should be) the same regardless of number of threads.

Is there a maximum: I think a value that's waaay to high will cause a crash and that's my fault. In theory, the maximum # of threads that can be used is equal to picture height divided by 16, rounded up.

Is there an option that b0rks it: Not as such. However, GMC remains not multithreaded at all, so if you use GMC you probably loose most benefits.

CPU usage is better at number of threads = 3 than = 2, should I use 3 then?: DO NOT, I repeat, DO NOT measure this code's performance by looking at CPU usage in task manager. Measure speed. In fact I get the best speed at two threads (85% cpu usage) three (~95% usage). That's the way it is.

So, can I increase CPU usage because 85% is only 85%: Yes, increase thread priority. On a dual-core system it doesn't hurt anyway, and the higher priority the less idle CPU. You probably shouldn't feel any difference, while "Higher" gives me 98% usage and is faster than "Normal". HOWEVER, "Highest" is slower again. In fact MUCH slower. Probably takes CPU power away from avisynth.

I'm looking forward for your impressions, speed results, and crash reports

Regards,
Radek

Quelle: http://forum.doom9.org/showthread.php?p=790119#post790119

http://ffdshow.faireal.net/mirror/XviD/x...d.2006.02.24.7z

__________________
Hybrid
24.02.2006 18:13 Beiträge von Selur suchen Nehmen Sie Selur in Ihre Freundesliste auf
Videostation
Super Moderator


images/avatars/avatar-81.gif

Dabei seit: 16.03.2002
Beiträge: 1.533
Herkunft: Dresdner Raum

Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Hast du mal getestet wie viel das Ganze im Schnitt bringt?

CU Videostation

__________________
WWW.VIDEOSTATION-ONLINE.DE
25.02.2006 10:53 E-Mail an Videostation senden Homepage von Videostation Beiträge von Videostation suchen Nehmen Sie Videostation in Ihre Freundesliste auf
Selur
spamming old Newbie


images/avatars/avatar-173.png

Dabei seit: 13.03.2002
Beiträge: 10.933

Themenstarter Thema begonnen von Selur
Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Nö, mit der Version noch nicht (keine Zeit), aber der SMP build von Koepi (experimental 1.2.7 oder so) hatte bei mir einen Speedup von ca. 10-15% gebracht,...

Cu Selur

__________________
Hybrid
25.02.2006 18:13 Beiträge von Selur suchen Nehmen Sie Selur in Ihre Freundesliste auf
Selur
spamming old Newbie


images/avatars/avatar-173.png

Dabei seit: 13.03.2002
Beiträge: 10.933

Themenstarter Thema begonnen von Selur
Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

ist kein 1.2er Update aber hier passts am Besten:
Zitat:
Xvid 1.1.1 released

This release is Xvid 1.1.1 bugfix release. It is API compatible with the previous 1.1.0 stable release.
Changes since 1.1.0:
xvidcore library

* Fixed bug when frame-drop (N-VOP) feature is used in combination with packed B-frames
* Fix for premature EOF in xvid_decraw example
* Fixed potential crash on Intel EMT64 architecture
* Several fixes for IA64 platform (patch by Thomas Koeckerbauer)
* Fix for visual_object_verid vs. video_object_layer_verid problem
* Ensure intervening bytes are preserved in BitstreamInit()

VFW frontend

* Prevent segfault when encoding application calls compress_end with NULL codec context (PerfectDark at yandex dot ru)
* Profile definitions updates

DShow frontend

* Add missing debug.c

Quelle: www.xvid.org (<- hat ein neues Aussehen)

Gibt jetzt auch offizielle Xvid-Profile, siehe:
http://www.xvid.org/Interoperability.17.0.html#c144

aktuellen 1.1.1er build gibt's z.B. bei:
http://ffdshow.faireal.net/mirror/XviD/

Cu Selur

__________________
Hybrid
01.11.2006 12:41 Beiträge von Selur suchen Nehmen Sie Selur in Ihre Freundesliste auf
Videostation
Super Moderator


images/avatars/avatar-81.gif

Dabei seit: 16.03.2002
Beiträge: 1.533
Herkunft: Dresdner Raum

Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Danke für die Info.

Dein Posting ist irgendwie an mir vorbeigeganegen, denn eigentlich wollte ich das gerade selber schreiben. großes Grinsen

CU Videostation

__________________
WWW.VIDEOSTATION-ONLINE.DE
02.11.2006 13:51 E-Mail an Videostation senden Homepage von Videostation Beiträge von Videostation suchen Nehmen Sie Videostation in Ihre Freundesliste auf
Selur
spamming old Newbie


images/avatars/avatar-173.png

Dabei seit: 13.03.2002
Beiträge: 10.933

Themenstarter Thema begonnen von Selur
Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

gab wieder ein Update:
Zitat:
01-11-06 15:00 Age: 1 days
Xvid 1.1.2 released

BY: ISIBAAR

This release is Xvid 1.1.2 bugfix release. It fixes and replaces previous Xvid 1.1.1 release.
Changes since 1.1.1:
xvidcore library

* Fixed typo in xvid.c
* Updated bitstream.h to fix the previous faulty non-aligned bitstream buffers fix


Cu Selur

__________________
Hybrid
03.11.2006 09:44 Beiträge von Selur suchen Nehmen Sie Selur in Ihre Freundesliste auf
Selur
spamming old Newbie


images/avatars/avatar-173.png

Dabei seit: 13.03.2002
Beiträge: 10.933

Themenstarter Thema begonnen von Selur
Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Zitat:
Working file: xvidcore/src/utils/x86_asm/cpuid.asm
Working file: xvidcore/src/utils/x86_64_asm/cpuid.asm
date: 2007/03/08 21:40:19; author: Isibaar; state: Exp; lines: +20 -15
- fix SSE3 detection and port to x86_64
===========================================================================
==
Working file: xvidcore/src/encoder.c
date: 2007/02/08 13:10:24; author: Isibaar; state: Exp; lines: +4 -3
- avoid access violation when stats==NULL - patch by Felipe Contreras
===========================================================================
==
Working file: xvidcore/examples/xvid_encraw.c
date: 2007/01/09 20:08:53; author: Isibaar; state: Exp; lines: +27 -9
- ssim and colorspace set-up patches by Johannes Reinhardt
===========================================================================
==
Working file: xvidcore/examples/xvid_bench.c
Working file: xvidcore/src/plugins/plugin_ssim.c
date: 2006/12/21 23:27:35; author: Isibaar; state: Exp; lines: +3 -2
- PPC build cleanup patch for SSIM by Paul Kurucz
===========================================================================
==
Working file: xvidcore/build/generic/configure.in
date: 2006/12/21 23:29:27; author: Isibaar; state: Exp; lines: +6 -0
- build patch for Mac by Eric Petit
===========================================================================
==
Working file: xvidcore/src/encoder.c
date: 2006/12/14 13:09:00; author: Isibaar; state: Exp; lines: +2 -1
- missing emms() fix by squid_80

Quelle: http://tirnanog.fate.jp/mirror/

Cu Selur

__________________
Hybrid
10.03.2007 14:54 Beiträge von Selur suchen Nehmen Sie Selur in Ihre Freundesliste auf
DonDan
Routinier


images/avatars/avatar-110.gif

Dabei seit: 18.03.2002
Beiträge: 474
Herkunft: Bach hinterm Haus

Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Danke für die Info, muss die SMP Versionen mal auf meinem neuen DC testen Augenzwinkern

__________________
Dieser Post besteht zu 100% aus recyclten Elektronen
10.03.2007 21:20 E-Mail an DonDan senden Beiträge von DonDan suchen Nehmen Sie DonDan in Ihre Freundesliste auf
Baumstruktur | Brettstruktur
Gehe zu:
Neues Thema erstellen Antwort erstellen
*offizielles deutsches flaskmpeg & dvdtoogm board* » *codecs* » Xvid 1.2er updates

WBB, entwickelt von WoltLab GmBH